Odżywianie skóry z pomocą witamin

Na co dzień rzadko zdajemy sobie sprawę z cennych właściwości naturalnych witamin. Czas to zmienić!

Jak odżywić skórę?

Chcąc poprawić kondycję skóry, warto zadbać o jej odpowiednią pielęgnację, bogatą w niezbędne mikroelementy. Poza tym dobrze również wyeliminować z diety niezdrowe przekąski, zdrowo się wysypiać i ograniczyć szkodliwe używki. Te proste sposoby wystarczą, by stan cery znacząco się poprawił.

Odżywianie skóry – Beta-karoten

mar1

Beta-karoten to inaczej prowitamina A, która trafiając do naszego organizmu, przekształca się w witaminę A. Prowitamina A nie tylko pomaga utrzymać wzrok oraz cały układ odpornościowy w dobrej kondycji. Poza tym ma równie istotne właściwości przeciwutleniające: hamuje wpływ wolnych rodników, odpowiedzialnych za szybsze starzenie się skóry, działa kojąco w przypadku różnego rodzaju stanów zapalnych, a także znacząco przyspiesza gojenie się ran. Jej suplementacja polecana jest szczególnie osobom, które chciałyby zminimalizować negatywne skutki promieniowania słonecznego czy opalania. Beta-karoten występuje między innymi w: owocach (pomarańcze, brzoskwinie, melon, arbuz itd.) i warzywach (marchew, bataty, brokuły, szpinak itd.).

Odżywianie skóry – Koenzym Q10

zielwa

Ten związek chemiczny, podobnie jak beta-karoten, cechują silne właściwości przeciwutleniające, które z powodzeniem opóźniają starzenie się skóry. Ponadto znacząco pobudza on metabolizm komórek oraz ich regenerację. Co więcej, chroni skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV. Warto pamiętać, że koenzym Q10 jest w dużej mierze wytwarzany w naszym organizmie. Chcąc go sobie jednak dostarczać w większej ilości, dobrze w tym celu sięgać po: orzechy włoskie, zielone warzywa, jabłka, śliwki, oleje czy też makrele i sardynki. Wchłanianie koenzymu Q10 zależne jest od pokarmów, jakie mu towarzyszą, a są to w dużej mierze tłuszcze. Związek ten nie rozpuszcza się bowiem w wodzie. Z tego też powodu należy przyjmować go bezpośrednio po posiłkach. Najlepiej, by były one bogate w tłuszcze.

Odżywianie skóry – Omega-3

ome3

Kwasy omega-3 są znaczącym budulcem błon komórkowych i wpływają pozytywnie na regenerację skóry. Mają działanie przeciwzapalne, co sprawia, że dobrze radzą sobie z wszelkiego rodzaju podrażnieniami, zaczerwieniami czy też obrzękami. Poza tym chronią naszą skórę również przed promieniowaniem UV. Dowiedziono, że stosowanie kapsułek z olejem z wiesiołka przyczynia się do poprawy kondycji skóry, wpływając na czynniki, takie jak jej: nawilżenie, elastyczność, gładkość oraz gęstość. Z kolei olej konopny może pomóc zwalczyć suchość, a także świąd skóry. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe znajdziemy przede wszystkim w: rybach (szczególnie w: sardynkach makreli, śledziach), wspomnianych już olejach, orzechach i jajach.

Odżywianie skóry – Cynk

Pierwiastek ten wykorzystuje się w walce z wieloma chorobami skóry, ponieważ działa przeciwtrądzikowo, regulując produkcję łoju. Poza tym ma on również działanie kojące i łagodzące podrażnienia. Regularnie stosowany, może sprawić, że będą one występować coraz rzadziej. Przyczyni się także do szybszego zagojenia się rany. Mimo że cynk posiada mnóstwo drogocennych właściwości, należy pamiętać, że jego nadmiar w organizmie może powodować dolegliwości przewodu pokarmowego. Spożywany zaś w optymalnych dawkach, pozytywnie wpłynie na wiele procesów, jakie zachodzą w organizmie. Cynk występuje między innymi w: rybach, mięsie z indyka, jajach, migdałach oraz produktach pełnoziarnistych.

cyb1

Odżywianie skóry – Selen

Warto mieć na uwadze, że selen działa najlepiej w duecie z witaminą E, która sprawia, że pierwiastek ten lepiej wchłania się w naszym organizmie. Ponadto stanowi on mikroelement, który odgrywa istotną rolę w spowalnianiu procesu starzenia się tkanek. Poza tym jest również w stanie chronić skórę przed działaniem promieni słonecznych. Dodatkowo wykazano także właściwości pierwiastka, chroniące przed opryszczką. Selen można dostarczać do organizmu, spożywając na przykład: tuńczyka, orzechy brazylijskie, kukurydzę, produkty zbożowe oraz czerwone mięso.

sel1

Odżywianie skóry – Witamina E

Witamina ta jest niezbędnym składnikiem tworzenia się kolagenu, który jest odpowiedzialny za utrzymanie elastyczności skóry. Dzięki niej może być ona: jędrniejsza, zdecydowanie mniej podatna na wszelkie uszkodzenia, a także bardziej wilgotna. Ponadto witamina E posiada również działanie przeciwzapalne, przeciwtrądzikowe oraz łagodzące. Jej właściwości wykorzystuje się miedzy innymi w kremach mających ochronić skórę przed słońcem i promieniowaniem UV. Witamina A naturalnie występuje w: tłustych rybach i olejach roślinnych, migdałach, brokułach czy też szparagach.

wit3

BeautyProject

37 Articles

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *